PROJEMİZ ETKİNLİKLERİ VE İKİNCİ SINIF DERSLERİNİN KAZANIMLARI İLE EŞLEŞTİRİLMESİ

 2. SINIF TÜRKÇE DERSİ MÜFREDAT EŞLEŞTİRMESİ

 

 

T.2.1. DİNLEME/İZLEME

T.2.1.1. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metnin konusunu tahmin eder.

T.2.1.2. Dinlediklerinde /izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunur.

T.2.1.3. Dinlediği/izlediği metni anlatır.

T.2.1.4. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler.

T.2.1.5. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.

T.2.1.6. Dinlediklerine/izlediklerine farklı başlıklar önerir.

T.2.1.7. Sözlü yönergeleri uygular.

T.2.1.8. Dinleme stratejilerini uygular.

T.2.1.9. Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrar.

 

T.2.2. KONUŞMA

T.2.2.1. Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

T.2.2.2. Hazırlıksız konuşmalar yapar.

T.2.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

T.2.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.

 

T.2.3. OKUMA

Akıcı Okuma

T.2.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır.

T.2.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.

T.2.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.

T.2.3.4. Şiir okur.

T.2.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.

T.2.3.6. Okuma stratejilerini uygular.

Söz Varlığı

T.2.3.7. Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.

T.2.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.

T.2.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını tahmin eder.

Anlama

T.2.3.10. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.

T.2.3.11. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.

T.2.3.12. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.

T.2.3.13. Okuduğu metnin konusunu belirler.

T.2.3.14. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.

T.2.3.15. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.

T.2.3.16. Metin türlerini tanır.

T.2.3.17. Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler.

T.2.3.18. Yazılı yönergeleri kavrar.

T.2.3.19. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.

 

T.2.4. YAZMA

T.2.4.1. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

T.2.4.2. Şiir yazar.

T.2.4.3. Kısa metinler yazar.

T.2.4.4. Kısa yönergeler yazar.

T.2.4.5. Yazılarını görsel unsurlarla destekler.

T.2.4.6. Formları yönergelerine uygun doldurur.

T.2.4.7. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

T.2.4.8. Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.

T.2.4.9. Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakır.

T.2.4.10. Yazdıklarını düzenler.

T.2.4.11. Yazdıklarını paylaşır.

T.2.4.12. Yazma çalışmaları yapar.

T.2.4.13. Soru ekini kuralına uygun yazar.

T.2.4.14. Yazma stratejilerini uygular.

  

Inceleyen :Seval DOĞAN

 

2. SINIF GÖRSEL SANATLAR DERSİ MÜFREDAT EŞLEŞTİRMESİ

2.1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme

G.2.1.1. Görsel sanat çalışmasını oluştururken karşılaştığı sorunlara çeşitli çözümler bulur.

G.2.1.2. Görsel sanat çalışmasını oluştururken beklenmedik/öngörülemeyen sonuçların ortaya çıkabileceğini fark eder.

G.2.1.3. Çalışmasına hayallerini yansıtır.

G.2.1.4. Farklı yazılı kaynak, kavram ve temalardan esinlenerek görsel sanat çalışmasını oluşturur.

G.2.1.5. Görsel sanat çalışmasında ön ve arka planı kullanır.

G.2.1.6. Görsel sanat çalışmasında ölçü ve oran-orantıya göre objeleri yerleştirir.

G.2.1.7. Görsel sanat çalışmasını oluşturmak için gözleme dayalı çizimler yapar.

G.2.1.8. Günlük yaşamından yola çıkarak görsel sanat çalışmasını oluşturur.

G.2.1.10. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır.

 

2.2. Kültürel Miras

G.2.2.1. Türk kültürüne ait mimari elemanları açıklar.

G.2.2.2. Sanat eserlerindeki farklı kültürlere ait motifleri inceler.

açıklanır. Kazanımla ilgili değerler üzerinde durulmalıdır.

G.2.2.4. Müze, sanat galerisi, sanat atölyesi, ören yeri vb. mekânların sanat açısından önemini ifade eder.

G.2.2.5. Diğer kültürlere ait mimari elemanları açıklar.

 

2.3. Sanat Eleştirisi ve Estetik

G.2.3.1. Sanat eserinin konusunu söyler.

G.2.3.2. Kendisinin ve akranlarının çalışmalarındaki fikirleri ve duyguları yorumlar.

 

Inceleyen :Seval DOĞAN

 

 

2. SINIF BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN  DERSİ MÜFREDAT EŞLEŞTİRMESİ

 

2.1. HAREKET YETKİNLİĞİ ÖĞRENME ALANI

2.1.1. Hareket Becerileri

BO.2.1.1.8. Verilen ritim ve müziğe uygun hareket eder.

BO.2.1.1.9. Temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini içeren basit kurallı oyunlar oynar.

2.1.2. Hareket Kavramları ve İlkeleri

BO.2.1.2.1. Temel hareket becerilerini uygularken hareketin tekniğine ait özellikleri söyler.

BO.2.1.2.2. Vücut bölümlerinin hareketlerini açıklar.

2.1.3. Hareket Stratejileri ve Taktikleri

BO.2.1.3.1. Oyunda basit stratejileri ve taktikleri kullanır.

 

2.2. AKTİF VE SAĞLIKLI HAYAT ÖĞRENME ALANI

2.2.1. Düzenli Fiziksel Etkinlik

BO.2.2.1.1. Çevresindeki imkânları kullanarak oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır.

 

2.2.2. Fiziksel Etkinlik Kavramları, İlkeleri ve İlgili Hayat Becerileri

BO.2.2.2.1. Sağlıklı olmak için oyun ve fiziki etkinliklere neden katılması gerektiğini açıklar.

BO.2.2.2.4. Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken sağlığını korumak için dikkat etmesi gereken unsurları açıklar.

BO.2.2.2.5. Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken kendisi için güvenlik riski oluşturan unsurları açıklar.

BO.2.2.2.6. Oyun ve fiziki etkinliklerde güvenlik riski oluşturmayan davranışlar sergiler.

BO.2.2.2.7. Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar.

BO.2.2.2.8. Oyun ve fiziki etkinliklerde bireysel farklılıklara karşı duyarlılık gösterir.

BO.2.2.2.9. Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar gösterir.

BO.2.2.2.10. Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlılık gösterir.

 

2.2.3. Kültürel Birikimlerimiz ve Değerlerimiz

BO.2.2.3.1. Bayram, kutlama ve törenlere istekle katılır.

BO.2.2.3.3. Geleneksel çocuk oyunlarını oynar.

Inceleyen :Seval DOĞAN

Yorumlar